We zijn er bijna, maar nog niet helemaal! - Reisverslag uit Kareedouw, Zuid-Afrika van Rianne Spijkerboer - WaarBenJij.nu We zijn er bijna, maar nog niet helemaal! - Reisverslag uit Kareedouw, Zuid-Afrika van Rianne Spijkerboer - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna, maar nog niet helemaal!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

21 Juli 2021 | Zuid-Afrika, Kareedouw

Dag allemaal,

Het is zomer in Nederland en de regels zijn versoepeld! Ik hoop dat jullie genieten van de vakantie.
Hier in Zuid-Afrika zitten we op het moment in een lock down. Ik ben er al een aantal weken niet meer op uit geweest. Ik mis het contact met de mensen en het samen werken.

Ondanks alles gaat het zo rustig zijn gangetje in mijn omgeving. Andere delen van Afrika zijn heel onrustig geweest en er is veel vernield en gestolen. Dit is pijnlijk om te zien, want het brengt meer armoede met zich mee. Maar als ik te midden van beroofde winkelcentrums, christenen bij elkaar zie komen om God te aanbidden. Dan geeft dat hoop! Wat kan aanbidding een andere sfeer brengen!

Wat betreft Makana...
De afgelopen maanden heb ik keukenkasten kunnen kopen, een kachel en dakgoten voor het huis. En de eerste paar gordijnen zijn af. Het is tof om deze ontwikkelingen te zien.

Ik heb financiën gekregen voor de aanschaf van bedden en beveiliging in het huis.

Om het leefbaar te maken heb ik nog 8000 euro nodig. Denk aan elektriciteit, wateraansluiting, kranen, toiletten, verf voor de badkamers, omheining, alarmsysteem voor buiten, wasbakken... en een deur voor de badkamer is ook handig ;)

Waarom Makana?
God heeft het op mijn hart gelegd om terug te keren naar Zuid-Afrika en dit stuk grond te kopen. Makana is iets wat later meer en meer vorm heeft gekregen en is nog steeds in ontwikkeling.
Makana is een middel om Gods Koninkrijk te bouwen. De focus ligt op gastvrijheid, discipelschap en onderdak voor zendingsteams.

Kortom een (t) huis om te delen in Zuid-Afrika om Gods Koninkrijk te bouwen in Kareedouw en omgeving.

Willen jullie mee bidden voor financiën om het huis af te maken? Zou jij het willen overwegen om deze visie te steunen?

Om het leefbaar te maken heb ik 8000 euro nodig. Om het af te maken, komt er nog wat meer bij kijken.

Bedankt voor al jullie support, we zijn al heel ver gekomen! We zijn er bijna;)

Zegen vanuit het Zuiden,
Rianne

Giften voor het Makana
Jeugd met een Opdracht
NL38 RABO 0326521062
O.v.v. 2728 Makana huis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Vertrek op !6 mei 2019

Actief sinds 15 Jan. 2019
Verslag gelezen: 1033
Totaal aantal bezoekers 7608

Voorgaande reizen:

16 Mei 2019 - 16 Mei 2029

De reizen naar Afrika van de afgelopen jaren

16 Mei 2019 - 16 Mei 2029

16 mei 2019

Landen bezocht: