Het is begonnen! - Reisverslag uit Kareedouw, Zuid-Afrika van Rianne Spijkerboer - WaarBenJij.nu Het is begonnen! - Reisverslag uit Kareedouw, Zuid-Afrika van Rianne Spijkerboer - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

17 Augustus 2020 | Zuid-Afrika, Kareedouw

Hoi allemaal!

Het is bij jullie zomer, en iedereen heeft zo zijn plannen gedurende deze vakantie periode. Hier is het winter, en er valt niet zo veel te plannen. Sinds eind maart is Zuid-Afrika in lock down. Ik begon net een beetje in het ritme te komen en mijn weg te vinden in de bedieningen. Het is dan ook echt even slikken om uit de dagelijkse routine te zijn en het gevoel te hebben niet verder te kunnen integreren. Ondanks alle uitdagingen weet ik dat God met me is en leer ik Hem nog meer te vertrouwen in alles.

We hebben een periode gehad waarin we de gemeenschap ingingen met voedselpakketten. Ondertussen mogen de meeste mensen wel weer werken, maar niet iedereen heeft zijn werk terug gekregen. Er zijn nog mensen die honger lijden of niet altijd genoeg hebben.

Kwetsbare kinderen

In deze periode richten we ons op de kinderen die altijd naar ons WoW programma kwamen. Dagelijks voeden we een groep van 20 jongeren die veel op straat rond zwerven. Ze komen uit onstabiele thuissituaties. Je moet dan denken aan verslaving, geweld, armoede, verstoten en verwaarlozing.
Wanneer we zo samen op de stoep zitten, hoor je de verhalen:

‘Mijn broer is uit de gevangenis gekomen, ik moet vuile klusjes voor hem doen….’
‘Als mijn moeder dronken is, gooit ze me het huis uit….’
‘Mijn zus was in de gevangenis, maar ik weet niet waarom….. ‘
‘Mijn moeder is gestoken met een mes….’
‘Ik ben al uit het huis uitgegooid….’
‘Als ze thuis dronken zijn, zijn er altijd problemen….’

Deze jongeren maken ook problemen. Ze bedelen, gebruiken drugs, stelen en manipuleren mensen om zich heen. Er zijn genoeg ouderen die misbruik van deze kwetsbare kinderen maken. De rolmodellen gaan in (en uit) de gevangenis.

Als team weten we dat deze kinderen waardevol zijn in Gods ogen en willen we een ander geluid laten horen. Een geluid van hoop. Een veilige plek creëren waar ze bij mogen horen. Vertellen dat er een God is die als een goede Vader voor ze wil zorgen. Dat ze er toe doen. Dat zij het waard zijn om waardevol te zijn.



De bouw is begonnen!

Sinds deze maand worden er voorbereidingen getroffen om te beginnen met de bouw. De lijnen worden uitgezet. Het eerste grote geld bedrag is al overgemaakt naar de bouwer. Het huis wordt nu realiteit. In een half jaar tijd word het casco gebouwd. Wanneer er weer gevlogen mag worden, hoopt een team uit Nederland te helpen met de binnenkant van het huis. De bouw van het huis is super gaaf, en soms spannend tegelijk. Ik zie er naar uit om een (t)huis te creëren voor mezelf en anderen.



Wat is een huis zonder een waakhond? Sinds deze week heb ik een pup gekregen. Een mengeling van Jack Russel en een vuilnisbakkenras. Ik ben nooit een enorme hondenliefhebber geweest, maar geniet nu van de pup Amber.

Een goede week,
Rianne

Mocht je me willen ondersteunen, dan kan dat via:
NL 52 RABO 0348 464 053
Luchtor et Emergo Oldebroek
t.a.v. zending Rianne

  • 17 Augustus 2020 - 20:21

    Erwin :

    Hoi topper,

    Heel veel plezier met het bouwen van je huis. Mooi om te bouwen aan een eigen (t)huis.
    En gaaf project met de jongeren. Gaaf dat jullie zo licht mogen zijn in de duisternis van het leven voor die gasten.

    Shalom. Groeten Erwin en Gerlize

  • 18 Augustus 2020 - 10:39

    Dirien:

    Ha Rianne,

    Wat fijn dat de bouw is gestart van je huis.
    Wat leuk om te zien. Tegelijkertijd ook veel zorgen, ook in deze periode van corona.
    Wat kan er dan ook veel op je af komen, maar mooi om te lezen dat je vertrouwen op God is en blijft.
    Veel zegen gewenst in je werk en succes met de bouw!
    Groetjes Dirien

  • 18 Augustus 2020 - 19:55

    Natascha:

    He dappere DODO, toe maar je eigen huis laten bouwen!! Geweldig hoor. Ik hoop echt dat het een plek zal worden waar Gods Liefde voelbaar zal zijn. Maar daar heb ik wel vertrouwen in. Ik bid dat je door deze nare Corona tijd juist mag groeien en nog meer bruikbaar zal zijn voor Gods Koninkrijk. dat je mogelijkheden en kansen ziet om voor de kansarmen het verschil te maken.

    Succes meid. Ik ben trots op je

    lfs Natascha

  • 26 Augustus 2020 - 14:24

    Liesbeth O.:

    Dank voor deze update! Ik heb altijd een hond willen hebben en er nog nooit één gehad.
    Geweldig om pup Amber te zien, het ging alleen te snel. Zal nog een keer kijken.
    Ik heb nu sinds een dag of 10 een nieuwe kat: Jochem. Was in een woonwijk in Wezep gevonden, maar
    niemand claimde hem. Hij is nog in quarantaine tot zondag, dan mag hij pas voor het eerst naar buiten.
    Heb jij ook whatsapp Rianne? Zo ja, graag je tel.no.
    Groetjes en Gods zegen, Liesbeth

  • 26 Augustus 2020 - 14:37

    Liesbeth Otten:

    De eerste keer dat ik deze mail las, zag ik ergens een YWAM nummer om geld over te maken voor de kinderen die honger hebben. Later kon ik het nummer nergens meer vinden. Kan ik het aub van je krijgen, dat nummer? Ook stel ik voor dat je dat met een veel grotere letter vermeld, zodat mensen het duidelijk kunnen zien. Groetjes en tot horens! Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Vertrek op !6 mei 2019

Actief sinds 15 Jan. 2019
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 7647

Voorgaande reizen:

16 Mei 2019 - 16 Mei 2029

De reizen naar Afrika van de afgelopen jaren

16 Mei 2019 - 16 Mei 2029

16 mei 2019

Landen bezocht: